Bra med söndagar!

Visst är det bra att det finns Söndagar! Det tycker i alla fall jag, och dessutom att det finns i alla fall 1 söndag om året då man får sova 1 timma längre :) Inte för att jag kan sova länge för det men det känns som att man hinner med mer just den söndagen.. Igår var jag och danne och beställde tapeter till sovrummet och köpte en tvättmaskin, när vi kom hem rensade vi allt som vi hade kvar att rensa så nu är det inga tråkiga kartonger kvar som står i vägen.. Det vart jätte fint och jag har satt ut lampor och ljus lite överallt så det blir så mysigt på kvällarna :)

Tapeterna till sovrummet skulle komma på tisdag. vi ska beställa golv också men det tråkigaste med söndagar e ju att allt inte har öppet och eftersom jag jobbar 14-20.30 idag så får vi ta det i morgon.. Så fort vi får hem grejerna ska vi börja att göra fint :) efter sovrummet blir det vardagsrummet och när det är klart kan jag äntligen köpa mitt matsalsbord och vi kan sätta fast vitrinskåpet i väggen så att jag kan sätta in grejerna som ska vara där :) Sen blir det nog att vi tar hallen och den längtar jag nog mest efter att den ska bli klar för vi ska köpa en garderob med skjutdörrar så att vi kan hänga in alla jackor och sånt vi inte använder just nu, sånt tar ju sån plats annars.. Sist blir köket och det andra rummet, men de rummet får nog vänta ett tag det är ju ingen panik, inte med nått av rummen iofs för alla är målade så fint i nån vit creme aktig färg men det känns lite små tråkigt att ha så överallt :P 

Det är i alla fall så som vi har tänkt oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0